top of page
closeup-mixed-salt-2.jpg

voor makers, doeners en dromers.

Als creatief schrijver, merkcoach en speechschrijver vertel ik verhalen van verschillende doelen. In begrijpelijke en menselijke taal. En dat vind ik fantastisch om te doen. Hier vind je een paar projecten. En, wat wil jij waarmaken?

Scherm­afbeelding 2024-06-11 om 16.52.06.png

De Omgevingswet in begrijpelijk taal voor burgers, bedrijven en overheden.

De Omgevingswet in begrijpelijk taal voor iedereen

19 miljoen mensen op dit hele kleine stukje aarde. We groeien als kool, harder dan we hebben kunnen – op een stuk grond dat steeds kleiner lijkt te worden. Met uiteenlopende wensen in de samenleving. Op elk gebied: wonen, infra en circulaire economie.De Omgevingswet brengt een ingewikkeld stelsel van 26 wetten samen in 1 wet. Met 1 loket: het Omgevingsloket. Om het juridische landschap laagdrempeliger, gebruiksvriendelijker en begrijpelijker te maken voor overheden, bedrijven en burgers. Om samen de hele puzzel te zien.

​

Wat? Schrijven van speeches, interviewartikelen, nieuwsartikelen en nieuwsbrieven voor drie doelgroepen (overheidsorganisaties, bedrijven en burgers) in begrijpelijke en menselijke taal (B1). Contentstrategie voor gebruiksvriendelijke en digitaal toegankelijke overheidscommunicatie. Begeleiden van productteams als scrum master. 

​

Met wie? Vanuit Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties voor het programma Aan de Slag met de Omgevingswet – van BZK, IPLO, VNG en het Kadaster. (via OnlyHuman)

​

Meer weten? Kijk op aandeslagmetdeomgevingswet.nl

Solid Performance: take ownership of yourself.

Die andere jij – een social campagne met de boodschap: wordt niet iemand anders, maar juist jezelf. Waar de sport & health categorie hardkeels schreeuwt dat je de beste versie van jezelf moet worden, slaat Solid Performance het pad in van natuur, rust en ruimte om jezelf weer te leren kennen. Dit is een campagne met stopping power door levendige poëzie – zonder onze stem te verheffen.

​

Wat? Creatief schrijven van poetische voice-over voor een serie (social) video’s. Creatieve vrijheid in tekst. Op basis van het strategische concept. Productie van de video’s samen met samengesteld een team voor strategische videoproductie.

​

Zien? Hier vind je de hero-video.

Screenshot 2023-04-04 at 14.43_edited.jpg

Rookvrije Generatie: wen er maar aan.

Overal om ons heen zien we het gebeuren. Steeds meer plekken worden rookvrij. En sigaretten worden op steeds minder plekken verkocht. Wen er maar aan. Want een wereld waarin onze kinderen volledig rookvrij kunnen opgroeien, komt hoe dan ook steeds dichterbij. Samen op weg naar een rookvrije generatie. 

 

Wat? Creatief en strategisch schrijven en meedenken met de website rookvrij.nl en rookvrijesport.nl. En schrijven van artikelen op basis van interviews van winkeleigenaren tot topsporters. Een leesbaar verhaal dat aanzet tot actie.


Met wie? Samen met LongfondsHartstichting en KWF Kankerbestrijding zijn we op weg naar een Rookvrije Generatie. Zo geven we kinderen de kans om rookvrij op te groeien en beschermen we hen tegen de schadelijke gevolgen van (mee)roken en de verleiding om te gaan roken.

​

Zien? Kijk op www.rookvrij.nl & rookvrijesport.nl

OPDRACHTGEVERS

wij werkten al samen 

Roze Vierkant Bruiloft Logo.png
1.png
7.png
8.png
4.png
6.png
5.png
9.png
2.png

samen zinvolle dingen maken?

Elkaar eerst eens ontmoeten of meteen aan de slag? Allebei leuk.

bottom of page